5 suurepärast filmi, millest sisekujunduseks inspiratsiooni saada.

Inimesed on harjunud endale filmidest kangelasi ja eeskujusid leidma. Mõni film on isegi nii muljetavaldav, et vaataja saab inspiratsiooni oma elu paremaks muutmiseks. Filmis kohtuvad omavahel mitmed elemendid ja detailid. Kaamerapildist, helist, valgusest ja sõnadest saab üks tervik ja vaataja ees rullub lahti põnev lugu. Üks oluline roll on kanda ka dekoratsioonidel ja kuna arvestatav osa filmide tegevusest toimub siseruumides, siis loomulikult ka sisekujundusel.

Äkki on teil kunagi tekkinud mõte, et võiks oma elutoa või vannitoa sisustada just sedasi, nagu äsja nähtud filmis? Kui veel ei ole, siis meil on teile mõned soovitused filmide osas, millest leiab huvitavaid ja inspireerivaid disainilahendusi. Valikus on nii klassikalist ja ajatut elegantsi, kui futuristlikku disainihullust, mida ainult kõige julgemad eksperimentaatorid julgeksid oma kodus või kontoris taastoota.

Tuleb tunnistada, et kuna head disaini leidub väga paljudes filmides, siis oleme välja valinud lihtsalt enda erilised lemmikud, kus nutikat ja loovat disaini toetab ka suurepärane filmimuusika ja näitlejate ja lavastaja koostöö on laitmatu.

Teie ees on viis vägevat filmi, mille puhul sisekujundusel oli väga oluline roll ja mis on ideaalsed kohad ägedate mööbliesemete, või uute kujunduselementide avastamiseks:

1. 2001: Kosmoseodüsseia (2001: A Space Odyssey, 1968)

Stanley Kubrick on legendaarne filmilavastaja, kelle teosed on ühed enim kõneainet pakkuvad ja enim analüüsituimad filmikunsti ajaloos. Üheks põhjuseks on eepilised, viimse detailini läbi mõeldud stseenid, mis löövad vaatajale mällu visuaalse templi. Meie artiklisse oleks võinud vabalt valida ka rohkem Kubricku filme, välja jäid näiteks “Eyes Wide Shut”, “A Clockwork 

2001 kosmoseodüsseia (2001 Space Odyssey) : Kosmoselaev

Orange” ja “The Shining”. 2001: Kosmoseodüsseia koosneb üksteise otsa pikitud visuaalsetest pärlitest, mis moodustavad vapustava terviku ja filmielamuse. Suur osa sisekujundusest on klassikalise disaini musternäidiseks sobiv ka tänapäeval, lisaks on palju ka futuristlikku õhustikku kosmoselaeva pardal, kus valitseb steriilne õhkkond ja puudub gravitatsioon.

2001 Kosmoseodüsseus - Djinn toolidTõestuseks selle kohta, kui hästi peab Kubricku maitsemeel vastu ajahambale, on fakt, et Kosmosejaama nr.5 sisekujunduses kasutusel olnud, disainer Olivier Mourgue loodud “Djinn” nimelised toolid, on tänapäeval saanud mööblikollektsionääride unelmaks ja nende hind on taastatud kujul mitmekordistunud.

Inspiratsioon: Blazer punane tugitool

2.Grand Budapest Hotell (The Grand Budapest Hotel, 2014)

"Grand Bucarest Hotel" Wes Anderson - Hotelli vastuvõttulaudWes Anderson on omanäolise ja kergesti ära tuntava stiiliga filmilavastaja ja Grand Budapest Hotell on oma suurepärase disainiga eriti heaks näiteks Andersoni oskusest luua värvilahenduste, geomeetriliste kujundite ja visuaalsete kompositsioonide tervik, mis teleporteerib vaataja kusagile veidi nihkes paralleeluniversumisse. Alates luksuslikult sisustatud hotelli fuajeest, töötajate vormide ja pisikese punase liftini on iga detail peensusteni paigas. See vaev ei jäänud ka filmitööstusele nähtamatuks, sest 2015 aastal võitis Grand Budapest Hotell ka parimate dekoratsioonide Oscari.

"Grand Budapest Hotel" - LiftKuna Andersonil on sedavõrd omalaadne stiil ja töötamisstiil, siis saadavad teda filmist filmi samad maailmaklassi näitlejad ja koos luuakse teoseid, mille keskmes on alati inimlik ja südamlik lugu ja mis on tulvil ekstsentrilisi ja värvikaid karaktereid. Kui sa ei ole veel tema filmidega kursis, siis julgeks kindlasti ka soovitada filme “The Royal Tenenbaums”, “The Life Aquatic with Steve Zissou” ja “Moonrise Kingdom”.

Inspiratsioon: 30-dad stiilis diivan “Brussel

3.Amelie (Amélie, 2002)

"Amélie" - JP Jeunet - Magamistuba Amelie on üdini südamlik armastuslugu, mis helistab vaataja hingekellasid oma ehedalt pranstslasliku joviaalsuse ja elurõõmuga. Samasugune, soe ja mittesteriilne, nagu on Amelie lugu, on ka selle filmi sisekujundus. Kergelt lohakas ja alati elust pulbitsev kohvik, kus Amelie töötab, on just selline, kus tahaks Pariisis maha istuda, tassikese kohvi võtta ja jälgida, kuidas kohalikest püsikliendid oma igapäevast elu etendavad. Amelie on üles võetud erilise värvigammaga, eriti hästi on seda näha näiteks Amelie magamistoas, mis on sügavpunane ja mille seintel püüavad pilku maalid kaelusega koertest ja tähtsatest hanedest. Audrey Tatou kehastatud Amelie, sai oma käitumise ja välimusega eeskujuks paljudele noortele naistele, täites tänavad mummuliste särkide ja kampsunitega ja Ameliele omaste mustade soengutega. Ka selle filmi sisekujundus on piisavalt kiiksuga ja omanäoline, et saada sealt inspiratsiooni ka oma Kalamaja pesa, või uue popi hipster-lokaali sisekujunduseks.

Inspiratsioon: Sepistatud terasest voodi Viera 160

4. Suur Gatsby (The Great Gatsby, 2013)

The Great GatsbyF. Scott Fitzgeraldi romaanil põhinevast filmist õhkub dekadentsi ja luksust, mis täitis eelmise sajandi kahekümnendate aastate USA kõrgklassi elu. Filmi lavastajaks on Baz Luhrmann, kes on tuntud oma fantaasia ja värviküllase pildikeele poolest (“Romeo and Juliet” ja “Moulin Rouge”). PGatsby - Elutubaeaaegu terve see film on üks suur pidu ja pillerkaar, mis valju muusika saatel vaataja silme eest läbi tuhiseb. Vaatamata kiirele tempole on interjöörile siiski kõvasti tähelepanu pööratud ja iga ruum ja stseen on unikaalse õhustiku ja iseloomuga. Võibolla ei ole see disain just kõige praktilisemat laadi, sest kes meist elaks uhkes palees ja suudaks sisekujundusele kulutada selliseid summasid, nagu seda tegi Gatsby? Samas on igaühel võimalus seda luksust vastavalt enda maitsele ja võimalustele veidi kohendada ja luua omaenda pisike pastelne paradiis.

Inspiratsioon: Elegantne täispuidust laud Mozart 

5.Hommikueine Tiffany juures (Breakfast at Tiffany’s, 1961)

Vanni-diivan - HommikueineTiffany juures

Kõige vanem film meie nimekirjas on ühtlasi ka kõige klassikalisema ja ajatuma disaini kehastus. Audrey Hepburni kehastatud Holly Golightly on tõeline ikoon ja tema foto eriliselt pika sigaripitsiga on üks kahekümnenda sajandi tuntumaid kujundeid. Hommikueine Tiffany juures jättis oma jälje nii moekunsti (Holly väikese musta kleidi ja ülisuurte päikeseprillide näol), kui ka sisekujundusse. Peategelase pisikene Manhattani korter on suurepärane näide “vähem on rohkem” sisekujundusest, sest selles korteris ei ole mitte ühtegi üleliigset detaili ja vaatamata vähesele ruumile on kõik vajalik siiski olemas. Mööbliesemetest meenub kindlasti ka vanni meenutav diivan.

Vanni-diivan - HommikueineTiffany juures

Film ise jutustab lõbusa loo rõõmsast ja kergemeelsest kaunitarist, kes elatub härrasmeeste kingitustest ja kelle elu unistuseks on endale rikas abikaasa leida. Olukord muutub aga tragikoomiliseks, kui Holly majja kolib elama majandusraskustes kirjanik Paul, kes elatub samuti oma rikka armukese rahadest. Noorte vahel hakkab arenema tõeline armastus, mis nende senisele elukorraldusele suureks ohuks kujuneb.

Leave a Reply